communicatiestrategie is de basis van programmacommunicatie
In de communicatiestrategie beschrijf je op welke manier je met communicatie de programmadoelen wil bereiken. Je vertaalt de visie en ambitie in een aanpak op hoofdlijnen en geeft daarmee richting aan hoe communicatie in te zetten voor:
Hier lees je meer over deze 4 dimensies van programmacommunicatie.
- begrip en draagvlak bij stakeholders,
- samenwerking binnen het programmateam en met samenwerkpartners,
- de realisatie van programmadoelen,
- sturing op de programmadoelen door de programmamanager.
Hier lees je meer over deze 4 dimensies van programmacommunicatie.
Waartoe en hoeEen goede strategie vertelt je ‘waartoe’ en ‘hoe’ je gaat communiceren, maar niet ‘wat’ en ‘wanneer’ je gaat communiceren. Dat bepaal je in je aanpak in het communicatieplan.
Een communicatiestrategie is dynamisch. Het is verstandig om een strategie regelmatig tegen het licht te houden en na te gaan of de ‘hoe’ nog aansluit op de stand van zaken in het programma en de ontwikkelingen in de omgeving. |
Toolkit programmacommunicatie
In de toolkit communicatiestrategie vind je een methode om een strategie en aanpak te ontwikkelen voor programmacommunicatie. Het is een manier van denken die aansluit op de meest gangbare methodes van programmamanagement en de meest actuele inzichten in het communicatievak. Het helpt je om met programmateam tot een goede communicatiestrategie te komen. Door strategisch te denken met de praktijk in het vizier.